sunnuntai 19. syyskuuta 2010

Dear you

CAUTION: sisältää loads of sentimental stuff.



Yllä laulu, johon rakastuin tuossa noin kaksi tuntia sitten. Katsoin juuri Dear Johnin ja kyynelehdin reilusti ennen puoltaväliä, eikä se sitten oiken tahtonut loppua. Eikä mulla ollu nenäliinoja.

Olin ihastunut siihen, että John ja Savannah pitivät yhteyttä kirjeitse. Se oli rromanttista, ihanaa ja autenttista.

Voin melko hyvin eläytyä noiden kahden tuntemuksiin sillä hetkellä, kun ne sai käsiinsä kauan odotetun kirjeen. Itse annoin mun osoitteen muutamalle rakkaalleni ja suunnilleen heti tänne tulostani saakka aloin odottaa ensimmäistä kirjettä. Kun postiluukku kolahti, menin selaamaan saapuneet kirjeet. Lehtiä, laskuja, mainoksia...

Ekana tuli kortti pikkusiskolta. Se oli se hirvikortti, jota ihkutin teille jo. Eka reaktio oli nauru, sitten ääretön haikeus. Se tunne, kun näkee oman siskon käsialan. Sen käsialan, jota oon lukenut jo muutaman vuoden... Ihan mieletöntä.

Torstaina sain kirjeen mun isosiskolta. Kirje oli pitkä ja hauska, kirjoitettu semmoisella käsialalla, etten ehkä saanut jokaisesta sanasta selvää (sorry sis!).

Viesti tuli kuitenkin perille. "Ajattelen sinua."

Isosiskon kirjeen mukana oli myös muutama pihlajanmarja ja kellastunut vaahteranlehti. Ne on mun aarre; heti kun näin sen lehden, painoin sen mun kasvoja vasten ja haistelin sitä varmaan minuutin. En osaa edes sanoin kuvailla kuvuineen lehden ja parin liiskaantuneen marjan merkitystä minulle. Se on pala mun kotia, Suomea. Se osoittaa, että vaikka se on poissa silmistä, se ei ole koskaan poissa kokonaan. Siellä on asiat ihan hyvin. Sinne voi palata milloin tahansa, se on siellä aina.

Rakastan kirjeiden ja sähköpostien lukemista. Rakastan myös niiden kirjoittamista, vaikka koen, etten ole kauhean hyvä niissä... vielä. Mun kirjeet on toisinaan kovin randomeita, asiat poukkoilee, en osaa pilkuttaa oikein (haluan niiden olevan rentoja kuten jokapäiväiset keskustelut) enkä osaa käyttää retorisia keinoja niin, että tehokkuus olisi Johnin ja Savannahin kirjeiden luokkaa. Toivon, että ne kuitenkin välittää sen tärkeimmän:

"Dear you,

you're in my thoughts right now."

Ei kommentteja: