maanantai 19. heinäkuuta 2010

Twinssijuttua

Ah, nukuin viime yönä yli 12 tunnin yöunet. Tunnen itseni vahvaksi ja eläväksi jälleen! Nyt on siis loistava fiilis kertoa teille vähän viime lauantaista...

Olin siis kavereiden kans Twincity festivaaleilla kavereiden kans. Twincity on kaksipäiväinen tapahtuma, joka järjestetään Torniossa joka kesä. Kävin viime vuonna ekan kerran katsomassa PMMP:tä, tänä vuonna Twinssissä lauantain esiintyjinä loistivat Maija Vilkkumaa, Irina, Ressu Redford sekä .

Maija Vilkkumaa esiintyi ekana puoli kahdeksalta (mikä on aivan järjettömän aikaisin mun mielestä, mutta ulkoesiintymiset piti saada pois alta ajoissa lain nimessä). En ollut koskaan nähnyt Maija Vilkkumaata livenä enkä ollut kuunnellut kauheasti Maijan uutta levyä Kunnes joet muuttaa suuntaa. Odotin keikalta räväkkää ja repivän siistiä meininkiä.

Photobucket
Maija Vilkkumaa

Maija saapui lavalle ajoissa, mikä oli mukavaa. Meininki ei ottanut heti kiinni, kun en ollut niitä uusia biisejä juurikaan kuunnellut. Onneksi settiin mahtui myös vanhempia helmiä, kuten Satumaatango ja Mun elämä. Onneks Maija lauloi myös Ein, siinä mulla tuli tosi hyvät vibat. Lottovoitto sai porukan pomppimaan, se oli siistiä!

Photobucket

Olin pettynyt vähän Maijan esiintymiseen, se jätti mut jollain tavalla kylmäksi. Toivoin vähän vaihtelua, mutta sitä ei kauheasti ollut. Balettiliikkeet oli ihan siistejä välissä, mutta laulun aikana Maijan liikehdintä oli vähän yksipuolista. Toisaalta lava oli aika pieni.. Myös Maijan asu oli melko huono. Odotin jotain munakkaampaa, mutta muuta sain. Noh, sallitaan se Maijalle tämän kerran. Kokonaisarvosana tälle keikalle 8 ½.

Heti Maijan perään soitti Irina. Irinaakaan en ollut nähnyt ikinä livenä, mutta jotenkin tämän artistin kohdalla odotukset ja todellisuus kohtasivat aika täydellisesti. Irina oli todella hyvä livenä, tykkäsin Irinan liikehdinnästä ja ilmeikkyydestä. Pikku illistelyt oli aika vekkuleita, myös välispiikit oli hallittuja ja hauskoja.

Photobucket
Irina ja bändi

Kun Irina lauloi Et huomaa, mulla nousi kylmät väreet. Se on mun lemppari Irinalta, ja sitä tuli lauleltua ja kuunneltua ennen keikkaa. Sain selville semmoisen seikan, että melodia tähän biisiin on otettu The Policen Wrapped around your fingerista. Onneksi Irinan versio on tosi erilainen ja hyvä, oon ihastunu siihen. :))

Photobucket
Esimerkki Irinan liikehdinnästä. Rakastuin tuohon mekkoon, se liehui kuulkaa kauniisti!

Irinan keikka oli oikein hyvä. Jotain pientä kaipaisin siihen kuitenkin lisää, ehkäpä mun olis pitänyt tältäkin artistilta kuunnella enemmän biisejä etukäteen. Arvosana siis 9.

Photobucket

Keikoille on kuitenkin kivaa mennä, vaikka ei artistia juuri tuntisikaan. Meininki on monesti hyvä, ja se tarttuu muhun helposti. Hienointa keikoilla on mun mielestä se, jos saan artistiin katsekontaktin hetkeksi. Se on niin siistiä ja vaikuttavaa, tulee semmonen tosi otettu olo! Irinan kohdalla näin taisi käydä.

Kertokaa mulle, mikä on teidän mielestänne siisteintä livekeikoilla?

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oi Irinaa, Oi Irinaa, Irina on niin ii-haa-naa! :D

Sanna kirjoitti...

Tuotahan siellä laulettiin.. :D