maanantai 23. elokuuta 2010

Rakastumassa

Uutuudenviehätys pitää mua edelleen pihtiotteessaan erittäin tiukasti. Oon melko ekstaasissa täällä, sillä kaikki on niin uutta ja erilaista ja... noh, ihanaa.

Eilen oli aivan ihana sää, joten mentiin käymään pienellä kävelyllä täällä kylällä. Mulle esiteltiin mm. ihania, ihania maisemia sekä paikallisia palveluita, kuten Village Hall. Village Hallissa tarjotaan kaikenlaisia kerhoja ynnä muita aktiviteetteja. Minä ja mun host mother aiotaan osallistua siellä joogaan, jota pidetään torstaisin. Oon aivan innoissani, sillä oon aina halunnu kokeilla joogaa! Toivottavasti siellä ois vielä tilaa ja mielenkiintoisia ihmisiä.

Käytiin myös Sutton Parkissa kävelyllä host motherin E:n istuessa vaunuissa, kun host father ja S olivat uimahallissa. Sutton Park on älyttömän suuri puisto kuulemma, joten me käytiin ihan pieni kierros siellä. Näkemäni perusteella se oli aivan ihana paikka:

Photobucket
Sutton Park

Ihan näin ohimennen haluaisin mainita, että täällä on aivan upeita vanhoja puita. Suomessa ei (mun mielestä) oo tämmösiä jättiläisiä, jotka levittää valtavat oksansa leveälle ja korkealle, ja joiden oksille olis ihana kiivetä... Viime kesänä (Suomessa) ajoin muutaman kerran pyörällä ojaan, koska katsoin puiden latvoja. Nyt musta tuntuu, ettei suomalaisten puiden latvoissa ole mitään katseltavaa!

Sutton Parkin jälkeen suunnattiin The Hedgehogiin lounaalle vähän isommalla porukalla, sillä mukaan liittyi vähän sukua host fatherin puolelta. Hedgehog oli pub, jonka yhteydessä on hotelli ja suuri piha, jonne oli katettu pöytiä.

Photobucket
The Hedgehogin julkisivua

Paikka oli host fatherin mukaan kiva juuri siksi, että paikka on kodikkaan näköinen ja lapsilla on tekemistä ulkona. Ruoka oli OK, mutta sitäkin sai odottaa melkein tunnin, mikä on kuulemma ihan tavallista. Eipä se haitannut, sillä meillä oli koko päivä aikaa.

Söin Sunday roastin, mihin kuuluu perinteisesti jotain lihaa, vähän kasviksia sekä Yorkshire puddingia ja gravya eli ruskeaa kastiketta. Mun liha oli nautaa. Kun tarjoilija tuli kastikelautasen kanssa, mun host father kertoi, että britit syö perinteisesti horseraddishia naudanlihan kanssa. Minähän näin ammattimänkkinä tahdoin maistaa horseraddishia ja otin sitä aimoannoksen. Host dad varoitti voimakkaasta mausta, mutta minä en välittäny. Ois muuten kannattanut, sillä se tavara oli ihan oikeasti tosi tuhtia tavaraa, ja mun silmät vetisti ku hullut ja nenässä poltteli. Selvisin kuitenki hengissä ja lähinnä nauroin mun reaktiolleni. Suosittelen kuitenki, että jos joku tarjoaa horseraddishia, olkaa varovaisia! :D

Tänään mulla oli melkein koko päivä aikaa ihan vain itselleni, kun S ja E oli päiväkodissa ja host parentsit töissä. Imuroin, tiskasin ja siistin paikkoja, minkä jälkeen laitoin itteni valmiiksi ja lähdin käymään postittamassa parit kirjeet. Postissa käynnin jälkeen käveleskelin pääkadulla ja päätin mennä vierailemaan paikallisen kirkon pihalla.

Photobucket

Photobucket
St. James's Church

Tommonen nätti pikku kirche, eikö? En tiedä tarkkoja faktoja tuosta kirkosta, mutta aion ottaa selvää myöhemmin, kun uskaltaudun sisäänkin.

Anyways, kävin tutkimassa tuota pihaa hiljaa sateenvarjoni alla tassutellen. Kaikkialla oli aika hiljaista, eikä pihalla ollut mun lisäkseni muita. Kävin tutkimassa hautoja, joista moni oli jo 1800-luvulta. Koko hautausmaa oli kertakaikkisen kaunis.

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Seurasin pientä edestakaisin pomppivaa oravaa, joka johdateli mut koko ajan edemmäs hautausmaalla. Mulla on ollut jotain vastenmielistä tunteita hautausmaita kohtaan, mutta täällä mä vaan jotenkin rauhotuin. Katsein hautakiviä, kuuntelin kirkon kelloja (jotka kuulosti tosi iloisilta suomalaisiin verrattuna) ja olin ihan hiljaa. Olin jotenki tosi haikea, vaikka kukaan mun läheinen ei siinä maassa maannutkaan. Nuorina kuolleiden haudat suretti eniten, ja erään vanhan pariskunnan haudassa luki "A love like our could never die". Kun tajusin, mistä se oli, liikutuin kovasti.

Photobucket

Ai että, käyn varmaan aina kävelylläni tuolla, ihan vain sen esteettisyyden takia.

Tänään oli kyllä ihana päivä, tunsin olevani nyt nimenomaan itseni kanssa, ja nautin omasta seurastani äärimmäisen paljon. S:n ja E:n paluu päiväkodista tuntui kuitenkin ihanalta, ne on molemmat älyttömän herttaisia. Oon ihan onnenpekka, kun oon päässyt tämmöseen perheeseen.

Kohta vois mennä suihkuun ja nukkuun. Sleep well!

2 kommenttia:

Erkki L kirjoitti...

huh huh, tätä tekstiä oli jotenki aivan älyttömän mukava lukea, jos tää taso tulee oleen tätä luokkaa koko puoli vuotta niin mahtavaa :P se on jännä miten tuo "uutuuden viehätys" mikä sielä on päälä tarttu tätä lukiessa :P jatka samoilla raiteilla!
PS. muista kuunnella sitä stam1naa!

Sanna kirjoitti...

Erkki L: oi sä eksyit tänne kans, miten hauskaa! :D lupaan jatkaa samaan malliin.

oi ja kiitos hurjasti stam1nasta, tuli muuten erittäin tarpeeseen, kun juna lähti kemistä. helpotti kauheesti surullista oloa :)