lauantai 26. maaliskuuta 2011

My favourite city in the whole world

Vaikka mä asun Bartonissa, joka kuuluu Burton upon Trentiin, mä sanoisin Birminghamin olevan mun kotikaupunkini täällä.



Mun ensimmäinen visiitti Brumissa oli syyskuun toisena päivänä, kun tapasin Steffin ensimmäisen kerran. Oli pimeää ja mä olin aika peloissani; New Streetin asema oli vilkas ja suuri ja mä pelkäsin, etten löytäis Steffiä kaikkien niiden ihmisten joukosta tai että joku hullu tulis ja pöllis mun kamat tai jotain. Enää mä en pelkää New Streetia tai mitään muutakaan.


Photobucket
Birmingham Town Hall



Viime viikonloppuna The Sunissa minä ja Stef juteltiin jonkun brummien kanssa ja se kysyi, mitä mieltä me ollaan kaupungista. Vastattuamme "We love it!" se oli ihan äimänä. "Why?? Well, it's different, isn't it?"

Kyllä, ainakin verratessani Birminghamia muihin vierailemiini paikkoihin Brum on ihan omaa laatuaan. Jokin tän paikan karuudessa viehättää.


Photobucket
Bullring, the shopping centre

Photobucket
Ja tässä on murto-osa Forever 21:n koruosastosta.
Ymmärtänette, miksi nettishoppailu ei tunnu miltään verrattuna paikan päällä kiertelyyn...




Tän kaupungin eloisuus ja monipuolisuus on jotain, mitä mä tuun ikävöimään. Täällä on aina jotain menossa ja kulttuurit sekoittuvat kauniisti: Steffin luo bussilla mennessä tuntuu et olis Intiassa, kun bussi on täynnä intialaisia ja Stratford Roadilla on pätkä, joka on täynnä erilaisia intialaisia liikkeitä. China townissa on taas oma meininkinsä ihanasti houkuttelevine ravintoloineen.



Photobucket
Kanaalin varrella oli pubi, jonka katon rajassa oli söpöt valot

Photobucket
The Mailbox


Ehkäpä mä tykkään Birminghamista niin paljon myös siksi, kun täällä mä oon alkanut itsenäistyä äidin helmojen jälkeen. Täällä mä oon ollut täysin vapaa ja muodostanut kuvaa omasta itsestäni riippumatta kaikesta menneesta ja tutusta. Mä oon tehnyt täällä aika monta hullua asiaa, joita jotkut saattais katsoa vähän vinoon, mutta täällä kukaan ei tuominnut tai katsonut pitkään. Luulen, että tulevaisuudessa Birmingham toimii mulle itsenäistymisen ja vapauden symbolina.



Photobucket
Pieni mielenosoittaja



Birmingham tulee aina olemaan mulle tosi tunteellinen paikka. Aina saapuessani New Streetille mut valtaa tietty nostalginen tunne. Muistan ne ekat kerrat Brumissa ja kaikki muutkin koskettavat ja ikimuistoiset viikonloput. Victoria Squarella mä muistan aina Frankfurt Marketin ja sen hillittömän ihmispaljouden. Joka paikassa, minne Birminghamissa katson, mä näen paljon muistoja.



Photobucket




Photobucket


New Street Station


Photobucket


Corporation Street


Photobucket

The Sun on the Hill ♥


Okkeei, lähdetään Steffin kans lounaalle Tin Tin Cantoneseen, maailman parhaimpaan kiinalaiseen, sekä pienelle shopping spreelle. C ya!

1 kommentti:

Milla kirjoitti...

Voi että toi paikka on ihan uskomattoman kaunis. Teemmä kuule Sanna niin, että alamma säästämmää ja lähemmä joskus tuonne takasin! Esittelet mulle paikkoja ja olemma brittiläisittäi <3