torstai 11. marraskuuta 2010

Warwick Castle

Viime viikonloppu oli muuten upea, juuri niin ihana kuin odotinkin! Käytiin perjantaina leffassa katsomassa Due date, joka oli sairaan hauska. Lauantaina käytiin Warwickin linnassa toisenlaisella porukalla ja illalla juhlittiin Bonfire nightia. Sunnuntaina oli perus-leffaa-yöpuvuissa-ja-aamupalaa-sohvalla -päivä. Kerronpa teille tarkemmin tuosta lauantaista ja Warwickin linnasta...

Warwick on pieni kaupunki Stratford-upon-Avonissa. Warwickissa on upea linna, jonka rakennustyöt alkoivat vuonna 1068. Linna myytiin The Madame Tussauds Groupille ja siitä tehtiin turistikohde. Sisäänpääsymaksu on hemmetin suolainen: aikuiselta sisäänpääsy maksaa 19,95 £, mutta esim. kouluissa ja erilaisissa kuponkilehdissä on kuponkeja, joilla pääsee kaksi yhden hinnalla sisään. Luojan kiitos semmosia on, sillä au pairin palkalla ei pahemmin mennä mihinkään ylikalliisiin paikkoihin.

Photobucket

Photobucket
Linnan sisäpihalla

Mielelläni maksoin kuitenkin sen 10 £, sillä linna oli upea. Sisällä oli vahanukkeja, jotka on tehneet ne Tussauds Groupin tyypit. Tuntui vähän hämyltä olla niiden nukkejen kans siellä, pelotti et ne yhtäkkiä herää henkiin... :D

Photobucket

Photobucket
Kuvassa näkyvät henkilöt ei oo niitä vahanukkeja, vaikka hyvin saattais erehtyä...

Photobucket

Käyskenneltiin tuolla linnassa niin ulkona kuin sisälläkin. Kiivettiin myös korkeimpaan torniin katselemaan maisemia ja ah, mä rakastuin!

Photobucket
Kattokaa noita maisemia..!

Photobucket

Sitten siellä tornin huipulla mun maha päätti pistää hepuliks ja me jouduttiin Steffin kans eroamaan muusta porukasta, että pääsisin vessaan. Sitten oltiin loppuaika ihan vaan kaksin, sillä muut puhui koko ajan saksaa keskenään ja tunsin itseni ikään kuin ulkopuoliseksi.

Onneks me erottiinkin, nimittäin kun me mentiin katsastamaan linnan Great Hall, meitä vastaan tuli yks ihana poika... :D Se oli pukeutunut ranskalaiseen tyyliin, päässä sillä oli peruukki ja kasvoilla meikkiä. Hän esitteli itsensä ja ehdotti mulle ja Steffille pientä kierrosta ympäri linnaa. Mehän suostuttiin ja se poika sanoi, että ei halua muita samalle kierrokselle. Niinpä minä ja Steffi saatiin kuulla yksityiskohtaisesti linnan historiasta, sen entisistä asukeista ja kaikista niistä upeista huonekaluista sekä esittää kysymyksiä, joihin ihana oppaamme vastasi auliisti ja kiireettä.

Photobucket
Ruokasali, jonka kalusto on 1800-luvulta

Photobucket
Meidän erinomainen oppaamme pukeutumishuoneessa

Jos satutte matkustamaan Englantiin, niin menkää ihmeessä tuonne! Birmingamin keskustasta tuonne menee junalla alle puolessa tunnissa. Kuten jo mainitsin, sisäänpääsyn hinta on kova, mutta tämä nähtävyys on sen arvoinen. Jos maksaa vielä ekstraa 7 £, pääsee näkemään linnan tyrmät. Ja perusmaksuun kuuluu tuo linna kaikkine komeine oppaineen...

Mulla ois vielä ainakin yks nähtävyys käymättä, nimittäin Cadbury World. Odotan siltä jotain Jali ja suklaatehdas -tyyppistä kokemusta.

Haluttaispa suklaata...

7 kommenttia:

Anne kirjoitti...

Mä oon käyny tuolla ja oon saletti että mun elinikää lyhens ne saamarin pelottavat näyttelijät siellä tyrmissä :( Saatoin saada sydänkohtauksen jos toisenkin... Oli kyllä hieno paikka! :)

Sanna kirjoitti...

Huu, me ei menty tyrmiin, ois ollu varmaan aika pelottavaa!

Jos mä olisin miljonääri niin mä pitäisin häät tuolla - ilman vahanukkeja tosin.... ;D

Anne kirjoitti...

Ainii ja piti vielä mainita et jos oot lähellä tota paikkaa niin sellanen kaupunki (kylä?) siinä vieressä ku Leamington Spa on mun mielestä tosi kaunis ja siel oli ainaki mun makuun hyvin mahollisuuksia shoppailuunkin, tosin sillon ainoot kaupat mitä kaipasin oli Miss Selfridge ja TopShop :D

Sanna kirjoitti...

Oo, kuulostaa kivalta, kiitti kovasti vinkistä!

Ootko paljonkin reissannut uukoossa? Sulla tuntuu olevan kivast kokemusta ainakin :)

Anne kirjoitti...

Itseasiassa oon käyny vaan kaks kertaa, toinen oli se muutaman päivän Lontooreissu ja toisella kertaa olin melkein kaks viikkoa :) Suurimman osan siitä ajasta vietin Walesissa mut käytiin myös just siellä Leamington Spassa ja muissa kivoissa paikoissa.

NELLI kirjoitti...

IHANAT MAISEMAT. just ku mun villeimmistä unista !!! kuolisin jos oisin tuolla

Sanna kirjoitti...

NELLI: mä kuolen joka viikonloppu yhä uudestaan ja uudestaan.. :)