torstai 21. lokakuuta 2010

All about London

Täältä pesee pienesti Lontoosta kera kuvien!

Perjantai-iltana tapasin Ellun Paddingtonin asemalla pienen tunnemyrskyn säestämänä. Ette oikeasti usko, miltä tuntuu vihdoinkin nähdä tutut kasvot uppo-oudossa paikassa pitkän ajan jälkeen!

Sitten suunnattiin hotellille. Me yövyttiin Novotel Paddingtonissa. Tiedän, hostelli olis ollut edullisempi ynnä muuta, mutta met haluttiin tehdä näin. Saatiin privaattikylppäri, buffet-aamiainen joka aamulle sekä uskomattoman hyvä sijainti: hotelli oli muutaman minuutin kävelymatkan päässä Paddingtonin asemalta. Ainut miinus oli se, että vessanpönttö oli omassa huoneessaan ja kaikki muut kylppärikamat oli toisessa. Eli jos kävi vessassa, piti mennä toiseen huoneeseen pesemään kädet. Ei kauheen kätevää!

Ja Ellun mukaan suihku oli huono. "Ois pitäny ottaa omat Orakset mukaan!"

Photobucket
Mun hehkeä , ihana aamiaisseuralaiseni!

Lauantaina suunnattiin nenät Oxford Streetille. Siellä hujahtikin sitten koko päivä shoppaillen ja kierrellen. kun yritettiin liikkua paikasta A paikkaan B, meni lyhyilläkin etäisyyksillä kauan, sillä se paikka oli TÄYNNÄ. En ollut ikinä ollut sellaisessa ihmismassassa. Kokemus sekin.

Photobucket

Photobucket

Yllä olevassa kuvassa me ollaan Ellun kans Marble Archin edessä. Tuo kuva otettiin juuri ennen maailman kauheinta katastrofia... Ellu nimittäin pelkää lintuja ja sanoi, että kaikki tuolla olevat pulut nokkii sen hengiltä/hyökkää/kakkaa päälle ja minä koitin rauhoitella: "Ei ne tuu lähelle, ei ne noki, ei ne kakkaa.." ja sillä siunatulla sekunnilla oltiin yhden ison puun alla ja PLÄTS mun otsaan läsähti pulunkakkaa!! Tämän jälkeen meitä uikuttajia oli kaks...

Sunnuntaina oli vuorossa kiertelyä ympäri Lontoota. Aloitettiin Piccadilly Circuksesta, joka oli aamutuimaan ihanan hiljainen.

Photobucket
Piccadillyllä mun ja Ellun naamat oli näin: 8D Se oli aika siistiä!

Sitten suunnattiin tiemme Trafalgar Squarelle. Mun laukussa ollut vesipullo oli vuotanut mun laukkuun ja mun farkutkin sai vedestä osansa. Jäätiin istuksimaan tuolle aukiolle, ottamaan kuvia ja ihan vaan rentoilemaan. Aurinko paistoi lämpimästi, ja ihan yhtäkkiä mun housut ja laukku olikin kuivat.

Photobucket
Trafalgar Square

Sitten haluttiin moikata ystäväämme Beniä, ja lähdettiin kävelemään kohti Westminsteriä.

Photobucket
"Meet my friend, Ben!"

Photobucket

Photobucket

Thamesin rannalla istuskelun jälkeen me suunnattiin tiemme kohti Kings Crossia ja laituria numero 9 3/4!

Photobucket

Sitten kello olikin vasta kolme, ja me oltiin nähty kaikki, mitä haluttiin nähdä. Päätettiin seikkailla hetki Oxford Streetillä ja ostaa vielä pikkusen tuliaisia. Kun rahaa oli kulunut pikkusen, me päätettiin kokeilla onneamme ja mennä Notting Hilliin etsimään sitä ovea, joka kuului Hugh Grantille eräässä elokuvassa, jonka me kaikki olemme nähneet noin miljoona kertaa.

Ei me löydetty sitä ovea, kun ei jaksettu kävellä. Sen sijaan me istuttiin alas ja alettiin laskea kaikki ohimenevät Porchet, Jaguarit ja Mersut. Niitä ja muita merkkiautoja oli muuten paljon.... kuin niin siellä asuu rikasta väkeä? :o

Photobucket

Lontoo oli hieno paikka, mutta se ei tuntunut musta niin massiivisen upean hienolta loppujen lopuksi. Se oli... kaupunki muiden joukossa. Odotin esimerkiks pilvenpiirtäjiä hahhah, mutten saanut niitä. Sen sijaan sain kaikki samat vaatekauppaketjut kuin Bhamissa, pulunpaskaa naamaan ja ilmassa paksusti leijuvan turisti-ilmapiirin. (Kuultiin joka päivä jonkun muunkin puhuvan suomea siellä...)

Ehkä mä oon ollut täällä liian kauan, mut Ellu löi Lontoon ihan 100-0 ♥

8 kommenttia:

Anne kirjoitti...

DISAGREE, disagree!!! :D Lontoo oli mun mielestä ihanin kaupunki evaaaaahhhhh, mut okei, taivun hyväksymään myös sun mielipiteen ;) Mä rakastin sitä fiilistä, ihan ku olis ollu jossain pikkukaupungissa mut sit kuitenkin oli suurkaupungissa :D En osaa selittää! En oo niin pilvenpiirtäjien ja muiden sellasten perään, vaikka esim. New York tulee hyvänä kakkosena mun all-time feivörittien listalla. Joku siinä Lontoossa vaan iskee.

Sanna kirjoitti...

Arvasin, että tulee vähän diragreeta, mutta eipä haittaa! Hienoa että jotkut tykkäävät. Olihan Lontoo toki viehättävä, ainakin estetiikka lyö Birminghamin ihan kuus-nolla, mutta mun odotukset eivät vain kohdanneet täysin Lontoon kanssa.

Ehkäpä syynä sitten olikin se pulu....? Ainakin siinä kohtaa manasin Lontoon alimpaan helvettiin :D

NooranElämää kirjoitti...

Viimeisten huhujen mukaan se sininen ovi on muuten maalattu mustaksi kun omistajaa vitutti turistit :D

Lontoo <3

Ellu kirjoitti...

Mäki kyllä ootin vähä enemmän! Se Oxford Street oli jotain ihan jäätävää ku ei siellä ihmismassan keskellä hermo levänny shoppaillessakaa sitten yhtään ja siis yleensä rrrakastan shoppailua <3 Kyl mä silti voisin ehkä sittenki muuttaa sinne asumaan ;D Paitsi kaikki ne hemmetin pulut vois ensin ampua sieltä kiitos!

Sanna kirjoitti...

NooranElämää: Ahha, hyvä ettei edes yritetty etsiä sitä kolmea minuuttia kauempaa :DD

Ellu: jaa'a. Mulla ois yks idea tai pari: Muutetaan sinne Nottinghamiin, ostetaan parit Porchet tai mitkä vaan silmää miellyttää ja mennään sunnuntaisin ampumaan puluja keskustaan, mitä sanot? 8)

NELLI kirjoitti...

ihania kuvia ! ahh oon aina halunnu päästä lontooseen...
mutta siis tiedän tunteen, en tiiä ootko lukenu mun blogia sillonku olin hollannissa, mutta siitä amsterdam-postauksesta varmaan selviää ettei ollu ihan mun lempipaikka :D eindhoven veti sitä turpaan ihan 100000-0. ei nuo turistirysät ja pääkaupungit ookkaan aina niitä parhaita !

ps. nerokas tuo sun kuva mikä otettu tolla tylypahkanlaiturilla !

Ellu kirjoitti...

Notting Hill ;D joo kuullostaa oikein hyvältä! pitää vaan oottaa, että tilin saldo antaa myöten ;D

Sanna kirjoitti...

NELLI: Kyllä luin sun postauksia silloinkin, ja hienoa että ollaan samoilla linjoilla! Tykkään siitä, että tää mun kotikylä ei oo mikään turistirysä, vaan musta ihan tuntuu, että oon ulkomailla.

Tuo mun hihaidea ei ollu ihan mun oma idea, meitä ennen olevat espanjalaiset (?) meinas tehdä sen mutta eivät sitten tehneetkään... mutta minäpä sitten tein >:D