lauantai 22. joulukuuta 2012

Kultakutrin päiväkirja

Nyt mä sen sain aikaan, nimittäin erään anonyymin kauan sitten pyytämän hiuspostauksen! Anteeksi sinä, kun mulla meni niin kauan tähän, mutta halusin et kuvat ois kivoja ja niiden tekemiseen on näinä talven pimeinä aikoina mennyt aikaa. Mut tässä ne nyt on :)

Mua ärsytti nuorempana se, kun missään nuorille tai naisille suunnatuissa lehdissä ei ollut vinkkejä kiharoille hiuksille. Aina vaan suoraa, suoraa ja suoraa, mutta jos joskus oli eksynyt kiharaa, oli nekin feikit ja vaan... kiharat. Olen siis joutunut käyttämään luovuuttani ja saanut paljon kampaajilta vinkkejä. Olen kokeillut otsista, lyhyttä ja pitkää sekä värjännyt hiuksiani niin raidoilla kuin koko päähänkin. Nykyään värjään itse siskojen avustuksella kotona juurikasvua noin kahden kuukauden välein. Niin ja kampaajalla käyn ehkä kerran vuodessa keskimäärin. Vois käydä useamminkin, hehheh... mut se on sitten melkein aina satkun keikka.

Tässä kuva minusta mun normipäivähiuksilla. Ne on pesty, harjattu, mömmötetty, annettu kuivua yön yli ja aamulla niitä on kiharrettu tikkukihartimella. Jos haluat tuosta välineestä lukea lisää, klikkaa tästä!

Photobucket

Mun normaali hiustenlaittorutiini on tosiaan yllä olevassa kappaleessa karkeasti kuvattu. Pesen mun hiuksiani ihan normaaleilla markettishampoilla ja hoitoaineilla. Tähän päähän menee niin järkyttävät määrät mömmöjä, että mun kukkaro ei kestäis kampaamotuotteilla läträämistä. Tai no läträänhän mä, nimittäin hiuksiin jätettävillä hoitoaineilla! Ne on kiharoiden kanssa kaiken A ja O, sillä nää on ihan koppuraa ilman niitä (ja joskus niiden kanssakin. Pitäis vissiin mennä kampaajalle trimmaamaan tätä pörröä...).

Photobucket
Kollaasissa vasemmalla: Hiuksiin jätettävä Cutrinin hoitoaine, Loreal Studio -sarjan kiharoiden virkistäjävaahto, jota ei Suomen marketeista saa (prkl) sekä Schwarzkopfin BlondMe-kiiltosuihke. Oikealla edellisen kanssa saman lafkan BonaCure-sarjan hiuksiin jätettävä latvasuoja, joka tuoksuu ihan taivaalliselle ♥ Näitä mömmöjä siis laitan märkiin hiuksiin ja annan niiden tehdä taikansa ihan itse!

Kiharat pysyy hyvänä yhden päivän. Seuraavana päivänä ne on yön jäljiltä niin pörröt, että ne on laitettava jotenkin kiinni. Joskus on poikkeuspäiviä, mutta yleensä mulla on joka toinen päivä hiukset auki, joka toinen ne on nutturalla.

Photobucket
Perus hätänuttura.

Photobucket
Joskus teen ranskanletit, ne on kivat ja helpot, kun ei aamulla tartte hiuksia laittaa.

Toisinaan kyllästyn kiharoihin ja haluan säväyttää ihmisiä suoristamalla kuontaloni. En tee sitä usein, sillä projekti saattaa parhaimmillaan viedä 1 ½ tuntia. Ite oon kehittynyt siinä niin käteväksi, et siihen menee jopa vain puoli tuntia itse väkertäessäni! Suorat hiukset kestää tasan niin kauan kuin niitä ei kastele, eli pari päivää. Mömmöinä käytän hiusvahaa ja lakkaa. (Ei, en käytä lämpösuojaa, hähhähää. Omatpahan on hiukseni!) Ostin kesällä itselleni Babylissin suoristusraudan, joka toimii mun satunnaisella käytöllä varmaan useamman vuoden.

Photobucket
WorkInProgress

Photobucket

Haha, tätä oli hauska tehdä! Haluatko kysyä jotakin kiharoista? No kysy pois! 

P.S. Ette arvaa oikeasti, miten vaikeaa on ottaa itse kuvaa omasta takaraivosta. Haluan siksi näyttää nutturakuvaan käytettyä valaistus- ja kamerajalustaviritelmääni, joita harrastan usein blogikuvia ottaessani:

Photobucket

4 kommenttia:

Mirva kirjoitti...

rakastan sun tukkaa <3 muistan ku ei meinattu poikain kanssa tunnistaa sua kun kävelit käytävällä vastaan suoralla tukalla! passaa kuitenkin tosi hyvin :-)

Sanna kirjoitti...

Hehee, mäkin muistan ku jouduin ilmeileen tms että huomaatte mut :D

Anonyymi kirjoitti...

Ihanaihana tukka! Kiitos tästä postauksesta.

Anonyymi kirjoitti...

tosi mukava postaus :)
niin moni jolla on luonnonkihara tukka pitää sitä aina suorana.

- se anonyymi