torstai 13. kesäkuuta 2013

ASPIDFHOASHDFOUSDFHASDKAJSODCJSFUCKkkkk!!!

Juuri kun sanoin, etten kirjottais mistään kassatyöstä pyörrän päätökseni. Aiheena tällä kertaa ne miesasiakkaat, jotka eivät osaa käyttäytyä ihmisiksi.

Olin töissä tiistaina iltavuorossa. Asiakkaita tuli ja meni. Sitten tuli tämä miesasiakas: iäkkäämpi mies, sytyttämätön sikari suupielestä roikkuen. Piippasin herran pienet ostokset ja ilmoitin yhteissumman. Asiakas ojentaa käteistä, sitten käytiin seuraava keskustelu:

Minä: "Oisko plussakorttia ollu?"

Asiakas: "Onkse jotain syötävää?"

Minä: "Hehheh no ei oo..."

Asiakas: "No anna sitte vaa rahaa takasi."

Alan kaivaa vaihtorahoja kassasta, kun herra päättää vähän vitsailla:

"Sut mä kyllä voisin syödä..."

En enää muista loppuja, näin niin pahasti punaista. Paiskasin vaihtorahat tiskille ja palvelin seuraavan asiakkaan savu korvista nousten.

Mikä se on, että pitää ladella tommosia törkeyksiä? Hä? Mulle on ennenkin sattunut jotain vastaavaa ja aina suutun niin perkeleesti. Ikävin on varmaan, kun olin vielä alaikäisenä puutarhalla töissä ja eräs raksamies tuli ostamaan kukkia korvaukseksi asiakkaalleen, kun olivat sattuneet jonkin kukkaistutuksen rakennustouhuissaan tuhoamaan. Asiakkaan miettiessä tarvittavien taimien lukumäärää kysyin istutuslaatikon kokoa. Asiakas nappaa reteästi takataskustaan mittanauhan ja alkaa mittaamaan takamukseni leveyttä. Mitä vittua?? Lopuksi se antaa mulle kasan kolikoita ja käskee pitää vaihtorahat. Melkein heitin ne sen ukon perään muutamien kielikukkasten saattelemina, mutta en sitten kuitenkaan.

Mitä asiakaspalvelija voi sanoa tuommoisessa tilanteessa? Pitäiskö alentua yhtä kamalaksi vai pitää suu kiinni? En koskaan tilanteen tullen tiedä, siksi olen hiljaa.

Oon sitä mieltä, että jos asiakaspalvelutilanteessa osata sanoa mitään asiallista, on parempi pitää turpa kiinni. Eikö?

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tuollaiset tyypit pitävät hiljaisuutta ainoastaan merkkinä siitä, että hyväksyt ja/tai pidät siitä, miten he toimivat.
Ei tarvitse kiroilla eikä huutaa takaisin, voi täysin kylmäkiskoisesti sanoa jotain niin musertavaa ja nasevaa, että toisella menee luu kurkkuun eikä ehkä ihan helposti tee samaa toista kertaa.

Kokemusta on...

NELLI kirjoitti...

hyi kamala, ei oo todellista !!! kaiken maailman sekopäihin sitä oikeesti törmää asiakaspalveluhommissa.....

Sanna kirjoitti...

Oot Mimi oikeassa, harmittaa vaan et itellä ne nasevat ja muutenkin hyvät kommentit tulee mieleen vasta tilanteen mentyä ohi. :(

Anni kirjoitti...

Sain viime viikolla 10snt eräältä romanilapselta silikoneja varten...

Mirva kirjoitti...

Tuommoset kommentit tulee aina niin puun takaa, ettei järkyttyneenä keksi mitään nasevaa sanottavaa.. :s jälkiviisaus (Y)

Sanna kirjoitti...

Anni: Eikä. Nyt oli kyl röyhkeyden huippu!!