keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Jonnekin?

Katsoin just Anriikan tämänhetkisen lokaation sääennusteita hampaita kiristellen: siellä jossain kaukana U, S and A:ssa lämpötila nousee päivisin jopa +30 °C, kun täällä sataa räntää ja 100 km pohjoisemmassa tulee jopa lunta! Saamare! Olisko ihana mennä etelään lomailemaan? Okei, oon menossa syyslomalla viikoksi Turkuun, mutta ei ne leveyspiirit ihan riitä mun auringonkaipuuseen...

Photobucket

Viimeks olin rantalomalla Turkin Alanyassa. Tää tapahtui vuonna 2009. Sen jälkeen oon käyny enkuissa, missä kaupunkilomailu UK:n rajojen sisällä oli ainut vaihtoehto mun kukkarolleni (Stef ja Erika kävi Espanjassa, harmitti vähän ku en päässyt mukaan). 

Photobucket

Photobucket

Oon tuota Turkkia aiemmin käynyt Canarialla, Kreetalla, Rodoksella ja Kyproksella. Oon käyny siis aika pienenä noi kaikki reissut, ois ihanaa mennä aurinkoon nyt ilman porukoita ja tehdä just sitä mitä huvittaa... vaikka eipä mun aktiviteetit moisella lomalla varmaan maman ja papan suunnitelmista poikkeais: aurinkoa, merta, ruokaa ja unta kuulostaa aika hyvältä täällä pimeyden keskellä!

Photobucket

Välimeren maat on ihania. On hyvää ruokaa, on aurinkoa... ja on meri. Mulle yks tärkeistä kriteereistä lomakohteelle on se, et se on merenrannalla. Rakastan meressä uimista, aaltojen mukana lillumista ja veden upeaa väriä.

Kreikkaan menisin uudestaankin ihan vaan ruuan vuoksi. Mikään ei voita kunnon souvlakia ja tzatzikia, paitsi tietysti joku lammassalata. Italiassakin olis ihanaa käydä ja sieltä pääsis vaikkapa Sisiliasta kätevästi Maltalle (kattokaapa!). Lämpötilatkin näyttäis olevan Maltan suunnalla tällä hetkellä täysin kohdillaan... ai että.

Veronpalautukset: tulkaa pian. Haluan lämpimään!

Ei kommentteja: